» Cursos


Curs Advanced Diver
Del 14 al 20 de Maig de 2012

Curs per a millorar flotabilitat i tècniques, apendre control de grup, gestió d'immersions profundes i busseig nocturn i en espais confinats.
» Cursos


Curs Rescue Diver
Del 14 al 20 de Maig de 2012

Curs per apendre a respondre en situacions d'estrés o emergència. S'expliquen tècniques de socorrisme i s'aprofundeix en la fisiopatologia del busseig.
És el títol més alt a nivell recreatiu.
» Subscripció CIBMAIL



Ets soci o sòcia i no reps setmanalment el nostre CIBMAIL?

No tenim el teu correu electrònic o te'l vas canviar i no vas recordar avisar-nos?

Envian's un correu a cib@cibsub.cat amb el teu nom i nº de soci i et donarem d'alta per a que sempre estiguis informat de les nostres activitats, sortides per socis, cursos, ...
El nostre horari d'atenció al públic és dilluns, dimecres i divendres de 13:00 a 15:00h i de dilluns a divendres de 18:30 a 21:30h.
Tlf 93.330.05.30
Fax 93.402.14.34

Guia d'espècies » Crustacis » Isopode sp es / en

Nom científic: Isopode sp

Nom comú: Cat: Poll de mar; Cast: Piojo de mar

Família: Crustacis

Tipus paisatge: Cap en particular

Fondària:

Mides: Fins a 2cm els mascles i fins 5cm les femelles


 

 

 

Com és?

Tot i que són difícils de classificar visualment, normalment veurem les espècies Nerocila bivittata o Aniclocra physodes que tenen les següents característiques. Presenten el cos allargat, més o menys ovalat i pla per la cara inferior i abultat per la cara superior. És en aquesta cara on trobarem el cap. La cua se sitúa a l'extrem oposat i sol tenir uns apéndix laterals al contorn. La coloració és variable en funció de la espècie, però sol variar entre el gris i el marró clar. No presenten potes marxadores, ja que aquestes estan adaptades per enganxar-se a les seves víctimes per mitja d'unes grapes esmolades situades als extrems.

 

On viu?

Són cosmopolites i viuen normalment sobre peixos de la família dels làbrids. Les espècies són paràsites, amb la qual cosa viuen anclades a la seva víctima fins que aquesta mor. Un cop morta la víctima nedarà fins a un altre organisme per parasitar.

 

Com s'alimenta?

Al parlar de animals amb costums paràsites, parlem d'una alimentació basada en la sang de les seves preses. La obté per mitjà de la perforació de la pell de les seves víctimes, que sol produïr-se a la esquena o darrere dels ulls.

 

Com es reprodueix?

La reproducció és sexual, amb sexes separats. Els órgans reproductors són parells i la fecundació sol ser interna.

 

Es pot confondre?

És molt difícil la determinació a simple vista degut a la similitud entre les espècies existents, ja que la diferéncia es dona a partir de la configuració de les plaques que li recobreixen el cos, la seva disposició de les antenes i les espines.

 

Curiositats

· Segons la zona estudiada, podem arribar a trobar fins un 20% dels peixos parasitats amb aquests crustàcis.

· Aquests animals pertanyen al grup dels crustàcis isópodes, del grec isos=igual, podos=potes, que tenen les potes iguals.

· L'atac a les seves víctimes sol produir-se a la nit, mentre els peixos dormen recolzats al fons o a alguna pedra.

 

Taxonomia

Fílum: Arthropoda, Classe: Malacostraca, Ordre: Isopoda  Família: Cymothoidae, Gènere: Anilocra


» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» Cursos


Curs OWD 189
Open Water Diver

Inici el 12 d'abril

Sense coneixements previs en immersió. Té com a principal funció familiaritzar l'alumne amb les tècniques bàsiques de l'immersió amb escafandra autònoma.
» Cursos


Curs OWD 190
Open Water Diver

Inici el 4 de Maig.

Sense coneixements previs en immersió. Té com a principal funció familiaritzar l'alumne amb les tècniques bàsiques de l'immersió amb escafandra autònoma.
» Cursos


Curs OWD 191
Open Water Diver

Inici el 4 de Juny.

Sense coneixements previs en immersió. Té com a principal funció familiaritzar l'alumne amb les tècniques bàsiques de l'immersió amb escafandra autònoma.
RSS Noticies CIB