Municipi: Palafrugell/Mont-rasDificultat: normalFondària: 30 metres
Descripció
Les Illes Formigues són un conjunt d'illots situats davant del Cap de Planes.
És un lloc ideal per bussejar degut a la varietat dels seus fons i a la seva gran extensió. Es diferencia en dos grans zones, la de llevant i la de ponent.
La zona de ponent, té un perfil suau que va dels 12 als 24 metres. El precoralígen va apareixent a mesura que guanyem profunditat. Són abundants els làbrids, les doncelles i els tords; també són freqüents les vaques serranes.
A la banda de llevant, en els illots més costaners, rarament es superen els 20 metres. Si avancem mar endins poden assolir profunditats de 30-40 metres. En els canals entre els illots, podem veure una transició des de la posidonia i algues fotòfiles dels primers canals i pedres, fins els típics fons de coral·lígen amb moltes cavitats i parets recobertes de gorgònies. A partir dels 30 metres destaquen les petites rames de corall vermell als extraploms, les castanyoles, els tres cues, els sargs i els pagres. També rascassas, làbrids i alguna morena.
A les cavitats de les roques també podem trobar molts crustacis com sastres, cigales i alguna llagosta.
|