» Cursos


Curs OWD 177
Open Water Diver

Inici el 16 de Setembre

Sense coneixements previs en immersió. Té com a principal funció familiaritzar l'alumne amb les tècniques bàsiques de l'immersió amb escafandra autònoma.
» Cursos


Curs OWD 178
Open Water Diver

Inici el 23 de Setembre

Sense coneixements previs en immersió. Té com a principal funció familiaritzar l'alumne amb les tècniques bàsiques de l'immersió amb escafandra autònoma.
» Nou Fondària


FONDÀRIA 75
Ja teniu publicada la nova revista!!!
El nostre horari d'atenció al públic és dilluns, dimecres i divendres de 13:00 a 15:00h i de dilluns a divendres de 18:30 a 21:30h.
Tlf 93.330.05.30
Fax 93.402.14.34

“Taurons: Depredadors o preses?

Problemes de conservació i possibles solucions”

 

 

Els taurons i les rajades han poblat els mars i oceans durant més de 450 milions d’anys resistint grans extincions massives al llarg de la història com, per exemple, l’extinció dels grans dinosaures. S’han adaptat de tal forma que avui en dia els podem trobar en pràcticament tots els hàbitats aquàtics, amb amplis rangs de temperatura i fondària i amb una varietat alimentària i reproductiva que els ha permès adaptar-se i sobreviure com pocs grups d’animals ho han aconseguit. De fet, la seva estructura corporal bàsica, no ha pràcticament canviat en els darrers 250 milions d’anys, el que ens demostra el seu bon disseny. Malauradament, en l’actualitat, les poblacions de taurons i rajades a nivell mundial estan patint gravíssims descensos degut, principalment, a la sobrepesca. Una tercera part dels taurons europeus i gairebé el 45% dels taurons de la Mediterrània es troben en perill d’extinció. Espanya és un dels principals països que pesquen i comercien amb els taurons i productes derivats, essent un dels principals proveïdors d’aletes a Orient. A més la legislació europea i espanyola és una de les més laxes del món en aquests aspectes fent-se necessària una regulació immediata de les seves pesqueries...la sobrepesca incidental o directa, el finning (amputació d’aletes i descart de la resta del cos, de vegades amb l’animal encara viu), la contaminació, etc., són factors que amenacen la permanència d’aquests animals i, per tant, l’equilibri de les cadenes alimentàries dels oceans.

 

 

 

PONENT:

 

Àlex Bartolí

Responsable de conservació de taurons de SUBMÓN. Llicenciat en biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona amb especialitat en biologia animal. Dos anys d’experiència amb l’Associació Dofí Mediterrània, en tasques de cuidador de dofins. Sis anys d’experiència en gestió de centres de recuperació d’animals marins amb especial dedicació al rescat, manipulació i primeres assistències. Ha treballat en la implantació , gestió, formació i manteniment de xarxes d’assistència a avaraments formades per voluntaris, i en la creació i el desenvolupament d’activitats educatives i de sensibilització mediambiental. També ha participat en diferents programes de conservació de tortugues marines, dofins i taurons. Actualment el seu treball es centra en la biologia i la conservació dels taurons i rajades, amb un major interès en a pesca incidental i objectiu de la que són víctimes.

 

 

 


» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» Neteja Tamariu 2010


Neteja TAMARIU 2010
Diumenge 5 de setembre de 2010

Hora de trobada: 10h
Punt de trobada: Platja de Tamariu

Més informació i inscripcions al club.
» Cursos


INTENSIU AVANÇAT
Del 24 al 26 de Setembre

Aquest curs faculta al titular per a fer immersions fins a una fondària de 30m. amb seguretat i cura del medi ambient.
» Cursos


Curs Rescat
Del 27 de Setembre al 3 d'Octubre

En aquest curs l’alumne aprèn les tècniques bàsiques de rescat, tant a la superfície com en el fons, i els coneixements necessaris en un suport Vital Bàsic.
RSS Noticies CIB