Horari d'atenció al Públic:

TARDES:
Dilluns de 14h a 17h i Dijous de 17h a 20h

MATINS:
Dimarts, Dimecres i Divendres d'12h a 15h


Tlf 93.402.14.34 WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 14. Mol·luscs - Heterobranquis » Doto floridicola es / en

Nom científic: Doto floridicola

Simroth, 1888

Nom comú:

Grup: 14. Mol·luscs - Heterobranquis

Tipus paisatge: Cap en particular

Fondària: Fins a 32 m

Mides: Fins a 10 mm

Com és?

Nudibranqui de mida petita, creix fins a 10 mil·límetres. És de color rosat i groguenc. Els cerata són inflats i presenten dues fileres de tubercles, amb un de més gran arrodonit al capdamunt. Les parts de dalt dels tubercles estan cobertes per un punt vermell. Els rinòfors (com banyes) són suaus i són translúcids amb dues línies blanques opaques.

 

On viu?

Es troba per tot el mar Mediterrani, fins a uns 32 metres de profunditat, sovint associat a cnidaris com Aglaophenia. Encara està poc estudiat.

 

Com s’alimenta?

Està molt associat amb els hidrozous. Aparentment, Doto floridicola fa un petit forat al teixit de rizoidal i succionen l’interior de l’hidrozou.

 

Com es reprodueix?

La seva reproducció és ovípara i molt nombrosa. Posen un seguit d’ous un rere l’altre en una mena de cinta. Posen la posta sobre hidrozous d’Aglaophenia sp.

 

Es pot confondre?

Aquesta espècie té semblances amb Doto paulinae (Trinchese, 1881) però la diferència més distintiva és que en aquesta espècie el tubercle terminal dels cerata és blanc, no vermell.

 

Taxonomia

Regne: Animalia, Fílum: Mollusca, Classe: Gastropoda, Subclase: Opistobranquia, Ordre: Nudibranchia, Subordre: Dendronotina, Família: Dotoidae, Gènere: Doto

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
RSS Noticies CIB