» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 14. Mol·luscs - Baboses marines » Doto floridicola es / en

Nom científic: Doto floridicola

Simroth, 1888

Nom comú:

Grup: 14. Mol·luscs - Baboses marines

Tipus paisatge: Cap en particular

Fondària: Fins a 32 m

Mides: Fins a 10 mm

Com és?

Nudibranqui de mida petita, creix fins a 10 mil·límetres. És de color rosat i groguenc. Els cerata són inflats i presenten dues fileres de tubercles, amb un de més gran arrodonit al capdamunt. Les parts de dalt dels tubercles estan cobertes per un punt vermell. Els rinòfors (com banyes) són suaus i són translúcids amb dues línies blanques opaques.

 

On viu?

Es troba per tot el mar Mediterrani, fins a uns 32 metres de profunditat, sovint associat a cnidaris com Aglaophenia. Encara està poc estudiat.

 

Com s’alimenta?

Està molt associat amb els hidrozous. Aparentment, Doto floridicola fa un petit forat al teixit de rizoidal i succionen l’interior de l’hidrozou.

 

Com es reprodueix?

La seva reproducció és ovípara i molt nombrosa. Posen un seguit d’ous un rere l’altre en una mena de cinta. Posen la posta sobre hidrozous d’Aglaophenia sp.

 

Es pot confondre?

Aquesta espècie té semblances amb Doto paulinae (Trinchese, 1881) però la diferència més distintiva és que en aquesta espècie el tubercle terminal dels cerata és blanc, no vermell.

 

Taxonomia

Regne: Animalia, Fílum: Mollusca, Classe: Gastropoda, Subclase: Opistobranquia, Ordre: Nudibranchia, Subordre: Dendronotina, Família: Dotoidae, Gènere: Doto

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB