» CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA 271 MAIG



CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA (271)
 
- TEORIES: 30 d'abril, 6, 7, 12, 13 i 14 de maig 
- PRÀCTIQUES PISCINA: 4 de maig 
- MAR CONFINAT: 10 de maig
- MAR OBERT: 17 i 18 de maig

Per qualsevol dubte amb les dates, consulta el nostre calendari provisional d'activitats CIB del 2025
 
** Preu curs: 330 € (5% de descompte a parelles) i 295 € pels membres de la Universitat de Barcelona.
  • Primer pagament: 150€ (inclou quota anual de socis del CIB + llicència federativa)
  • Segon pagament: 180€ (si teniu el 5% de descompte el pagament es de 171€; si sou membres de la UB el pagament es de 145€)
 
TERMINI INSCRIPCIÓ: dilluns 21 d'abril. Per inscriure-us, heu de contestar aquest formulari
 
DOCUMENTS D'INSCRIPCIÓ (enviar la documentació a cib@cibsub.cat):
- Sol·licitud ingrés al CIB (si no pots descarregar la fitxa posa't en contacte amb nosaltres)
- 1 fotografia de carnet digitalitzada (.JPG)  
- 1 fotocòpia del DNI.
Certificat mèdic (de busseig recreatiu)
- justificant de pagament 
» CURSOS



CURS ALETEIG I FLOTABILITAT
 
Domines la teva flotabilitat? Sabries fer una parada de seguretat a 3 metres de fondària al blau, sense agafar-te a cap corda ni res? Sabries aletejar cap enrere? Et preocupa que puguis estar fent mal a organismes marins sense adonar-te? Com s'aleteja sense aixecar un núvol de sediment darrere teu? I el llast? Portes suficients ploms? Potser en portes masses?

Totes aquestes preguntes són a les que amb aquest curs volem donar resposta. És un curs dirigit a totes les titulacions que tinguin interès a millorar la seva flotabilitat a l'aigua i aprendre tècniques d'aleteig més respectuoses amb el medi.
 
DATES:
  • Teoria: divendres 16 de maig 19.15h a 20.45 h a la Facultat de Biologia.
  • Pràctica: dissabte 17 i diumenge 18 de maig, de 10 a 14h al Centre de Tecnificació Multiesportiu d'Esplugues (Av. Països Catalans, 40-48, Esplugues de Llobregat 08950). 
PREU: 40 €
 
 
Per fer aquest curs és imprescindible ser soci/a del CIB i tenir, com a mínim, el nivell B1E o el Open Water Diver. 
 
INSCRIPCIONS: Us podeu apuntar en el formulari. Teniu temps per apuntar-vos fins dilluns 5 de maig a les 16.00h , les places són limitades i es donaran per ordre d'inscripció.
» Reportatge


El Thalassa sobre el CIB

ON-LINE, al següent enllaç:

Thalassa "Busseig mediambiental"

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 14. Mol·luscs - Baboses marines » Felimare fontandraui es / en

Nom científic: Felimare fontandraui

(Pruvot-Fol, 1951)

Nom comú:

Grup: 14. Mol·luscs - Baboses marines

Tipus paisatge: Cap en particular

Fondària: Fins a 25 m

Mides: Fins a 4 cm

Com és?

És un nudibranqui de cos allargat, que pot arribar als 4 centímetres de longitud. A la part anterior presenta un parell de rinòfors (banyes) laminats i en la part posterior una corona de brànquies unipinnades que envolten l’anus. És d’un color blau obscur, sobre el qual es disposen una sèrie de línies grogues o blanquinoses. La línia central del cos és blanca o groguenca, i recorre el cos des dels rinòfors (on forma una espècie de T o àncora), fins al plomall branquial, que l’envolta. Aquesta pot estar partida longitudinalment permetent veure el blau del fons, i també fragmentada. La vora de la superfície dorsal presenta una línia groga, i paral·lela una altra de color blau celesta característica que pot estar més o menys fragmentada. Els rinòfors són de color blau obscur i presenten una taca a la base, les brànquies són també de color blau obscur i tenen un eix groc i dues línies a la part externa de cada una.

 

On viu?

Viu entre pedres i algues fins a una fondària d'uns 25 metres.

 

Com s’alimenta?

Es creu que s’alimenta d'esponges com Dysidea, Cacospongia mollior  o Spongia virgultosa.

 

Com es reprodueix?

Són hermafrodites (disposen d'aparell reproductor masculí i femení); l’aparell masculí es desenvolupa primer, i quan entra en regressió es desenvolupa el femení. Així, els individus joves són mascles i els vells femelles.

 

Es pot confondre?

Felimare fontandraui es pot confondre a vegades amb variants blavoses de Felimare picta, però aquesta disposa d’unes formacions dèrmiques del mantell (bonys blanquinosos que tenen a la part inferior de la vora del mantell) que Felimare fontandraui no té. A més, el color de les postes és diferent, les de Felimare fountandraui són de color blanc.

 

Curiositats

· El gènere Felimare és força nou. De fet abans tots aquests nudibranquis se'ls coneixia com a Hypselodoris.

 

Taxonomia

Fílum: Mollusca, Classe: Gastropoda, Subclasse: Opistobranchia, Ordre: Nudibranchia, Subordre: Doridina, Superfamilia: Eudoridoidea, Família: Chromodorididae

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB