» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Guia d'espècies » 21. Peixos ossis » Chelon labrosus es / en

Nom científic: Chelon labrosus

(Risso, 1827)

Nom comú: Cat: Llissa vera; Cast: Corcón; Eng: Thick-lipped grey mullet; Fr: Mulet lippu

Grup: 21. Peixos ossis

Tipus paisatge: Immersió poc fonda

Fondària: Fins a 20 m

Mides: Fins a 90 cm

Com és?
Peix de cos allargat i fusiforme, poc aplanat lateralment amb una longitud de fins a 60 centímetres. Té dues aletes dorsals molt separades entre si; la primera d’elles amb 4 radis espinosos. L'aleta caudal bifurcada. Té el cap aplanat a la part superior. És característic el llavi superior gruixut, amb un marge inferior de nombroses papil·les córneas de reduïda mida. Té diferents colors depenent de la zona, la part dorsal entre gris blavós i gris verdós; en els costats, cap a la part ventral clareja fins a obtenir un to gris platejat. Presenta 4-6 bandes longitudinals fosques als dos costats.

 

On viu?

Viu a prop de les vores de les aigües lliures, sobre els sols rocosos coberts d'algues, de vegades molt proper a la superfície del mar. També s’endinsa en aigües salobres de llacunes costaneres i desembocadures. Des de la superfície fins a uns 10 metres de profunditat. En tot el Mediterrani. En l’Atlàntic oriental, des del Senegal fins a Noruega, Canàries, Cap Verd, Açores, mar del Nord Skagerrak i Kattegat.

 

Com s’alimenta?

Quan avancen, van alimentant-se de diferents invertebrats de petita mida, algues i detrits del sòl.

 

Com es reprodueix?

És ovípar. L'època de reproducció comença a finals d'hivern i es prolonga fins la primavera. Tendeixen a migrar al nord durant l’estiu a mesura que pugen les temperatures. Els ous i larves passen per una fase de planctònica. Els mascles arriben a la maduresa sexual quan mesuren uns 27 cm i les femelles, en arribar als 35 cm.

 

Es pot confondre?

Al Mediterrani existeixen nombrosos muglíds de diversos gèneres, tots ells molt semblants. La llisa es distingeix de la resta per la presència de les papil·les en el seu llavi superior.

 

Curiositats

· Aquests peixos neden típicament en grups oberts, aproximant-se freqüentment a la vora del mar.

· La llisa pot viure 9 anys i arribar a pesar uns 2 kg.

· Es tracta de peixos amb importància pesquera fins i tot al Mediterrani occidental també són criats de forma artificial.

 

Taxonomia

Fílum: Cordata, Classe: Actinopterygii, Ordre: Mugiliformes, Família: Mugilidae, Gènere: Chelon

» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» 



FIDEUADA CAP DE CREUS

Us en recordeu de la fideuada de l'any passat? Doncs ens ho vam passar tan bé que volem repetir! Aquest any també ho farem a Cadaqués, amb possibilitat de fer immersió de cala i/o de vaixell!


Us donem tota la informació a continuació, però si teniu algun dubte, podeu contactar amb nosaltres per resoldre'l :)

DADES GENERALS
Dia: 12 de juliol
Hora de concentració: 10 h
Lloc de concentració: Ulla & Paul (Cadaqués)
Tipus, lloc i preu de la immersió d'immersió:
               - Vaixell: Cap de Creus: 35 € 
               - Cala: Es Caials: 16'5 €
Nivell: Multinivell

> DINAR
Al mateix centre de submarinisme ens ofereixen la possibilitat de portar-nos una fideuada!: 16€ (preu a confirmar)

> SUBMARINISME
Heu de respondre tot el formulari i assegurar-vos que compliu amb la normativa de les sortides col·lectives del CIB (https://www.cibsub.cat/noticia-normativa_colectives_cib-17773)

IMPORTANT:
- Cal que hagueu reservat la vostra plaça abans del 9 de juliol al formulari.
- Les places tant de la immersió com del dinar són limitades (es seguirà l'ordre estricte d'inscripció). 
- Les immersions dependran de les condicions meteorològiques.
- Totes les activitats es paguen al centre de submarinisme.
- Us recordem que per assistir a les sortides col·lectives del CIB és imprescindible ser-ne soci/a. 
- Cal avisar en cas de no assistència. Si les oficines del CIB ja estan tancades, aviseu directament al centre de submarinisme on fem la immersió Ulla & Paul (Cadaqués)


» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB