» Reportatge


El Thalassa sobre el CIB

ON-LINE, al següent enllaç:

Thalassa "Busseig mediambiental"

» CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA 273 JUNY



CURS BUSSEJADOR 1 ESTRELLA (273)

- TEORIES: 18, 19, 20, 25, 26, 27 juny
- PRÀCTIQUES PISCINA: 21 de juny
- MAR CONFINAT: 22 de juny
- MAR OBERT: 28 i 29 de juny
 
Per qualsevol dubte amb les dates, consulta el nostre calendari provisional d'activitats CIB del 2025

** Preu curs: 330 € (5% de descompte a parelles) i 295 € pels membres de la Universitat de Barcelona.
  • Primer pagament: 150€ (inclou quota anual de socis del CIB + llicència federativa)
  • Segon pagament: 180€ (si teniu el 5% de descompte el pagament es de 171€; si sou membres de la UB el pagament es de 145€)
TERMINI INSCRIPCIÓ: dilluns 16 de juny. Per inscriure-us, heu de contestar aquest formulari
 
DOCUMENTS D'INSCRIPCIÓ (enviar la documentació a cib@cibsub.cat):
- Sol·licitud ingrés al CIB (si no pots descarregar la fitxa posa't en contacte amb nosaltres)
- 1 fotografia de carnet digitalitzada (.JPG)  
- 1 fotocòpia del DNI.
Certificat mèdic (de busseig recreatiu)
- justificant de pagament 
 
» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Medi Ambient 12 de Desembre 2014

Més de 250.000 tones de plàstic floten al mar

És el primer cop que un estudi científic s'atreveix a posar xifres a la quantitat de plàstics que floten al mar. Però ara un equip americà acaba de publicar un article a la revista científica Plos One, en el que s'afirma que als mars del món hi floten 5 bilions de partícules de plàstic, que equivaldrien a un pes de 268.000 tones. Les dades les han estimat a partir de la informació de 24 expedicions científiques, realitzades entre els anys 2007 i 2013. El que ara intriga als científics és que s'esperaven que el plàstic es trobés fragmentat en trossos de forma més o menys regular, però a l'hora de la veritat han trobat moltes menys peces de mides inferiors als 4-5mm del que es pensaven. Això els fa suposar que hi ha mecanismes naturals que fan desaparèixer els plàstics d'aquesta mida. La hipòtesi dels científics apunta a diversos factors la degradació per la llum ultra-violeta, la bio-degradació, la ingesta per part d'organismes, la pèrdua de flotació deguda a les espècies incrustants o la deposició a les costes i platges del món.

Darrera d'aquesta investigació hi ha el Five Gyres Institute de Los Angeles, que fa anys que investiga aquest tema. Altres llocs on podeu trobar informació al respecte és el Smithsonian Institute o també ONGs com Plastic Pollution Coalition.

Publicat per: Jordi Regàs
[«] enrere
» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB