PROJECTE PESCAFILS
Ens fa molta il·lusió compartir que hem pogut dur a terme el projecte PESCAFILS gràcies a una subvenció de la FECDAS.
Amb aquest projecte hem actuat sobre punts habituals de busseig del nostre litoral per detectar i retirar fils de pesca i altres deixalles del fons marí.
Hem fet dues immersions de prospecció a la Depuradora (l'Escala) i Sa Tuna (Begur), i posteriorment s’hi han realitzat les neteges. El resultat? Impactant: vam trobar fins a 1 km de fils de pesca a l’Escala, i creiem que a Sa Tuna n’hem recollit encara més.
Aquests fils poden trigar més de 600 anys a descompondre’s, provocant un gran impacte al medi marí.
A més de netejar, hem aprofitat per documentar l’impacte de la pesca amb canya en zones que poden tindre alt valor ecològic, amb l’objectiu de generar coneixement i promoure canvis en la gestió i conservació de l'entorn marí
Gràcies a totes les persones que ho heu fet possible! Seguim treballant per un mar més net!
Podeu trobar un video resum del projecte a les nostres xarxes socials!
|