» CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025



CALENDARI PROVISIONAL CIB 2025

Ja tenim aquí el Calendari CIB del 2025 amb un munt d'activitats: cursos, sortides col·lectives, neteges... Dóna-li una ullada i reserva't els caps de setmana! 

Horari d'atenció al Públic:

Dilluns: 11h a 15h
Dimarts: 17h a 19h
Dimecres: 11h a 15h
Dijous: 17h a 19h
Divendres: 12h a 15h


Tlf i WhatsApp 623 18 84 35
Mail: cib@cibsub.cat
Coses del CIB 05 d'Abril 2010

V JORNADES DEL MAR I EL FONS MARÍ

Sessió 1: La Tonyina Vermella

El dia 7 d’Abril comencen les JORNADES DEL MAR I EL FONS MARÍ a l’Aula Magna de la Facultat de Biologia. En aquestes cinquenes jornades volem un any més apropar el mar als estudiants de la UB en general i als de la facultat en particular. Amb la primera d’aquestes sessions volem aprofitar el moment de controvèrsia amb la tonyina vermella per acostar-nos una mica més a la problemàtica de la sobrepesca i així poder tenir la nostra pròpia opinió de la decisió presa a Doha (Qatar).

Japó ha guanyat la partida. El 18 de març la Convenció sobre el Comerç Internacional d'Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), que es va celebrar a Doha, va rebutjar la proposta de Mònaco i la UE de restringir dràsticament el comerç internacional de la tonyina vermella i així aquesta queda pendent de classificar. Aquesta resolució dóna un respir a les almadraves i als pesquers de l’estat espanyol que defensaven que la proposta de Mònaco no tenia rigor científic. D’altra banda els ecologistes que recolzaven la proposta es van mostrar contrariats per la decisió. Greenpeace, per exemple, considera que això condemna la tonyina vermell a l'extinció i WWF el va qualificar com escandalós.

Primer amb el documental “A la caza del atún gigante” intentarem conèixer una mica millor una de les criatures més impressionants de la natura, un habitant dels oceans, sovint vist, però poques vegades comprès. A continuació Jordi Regàs ens farà una aproximació a la situació actual de la tonyina gràcies als coneixements que ha pogut assolir per les seves experiències en la elaboració de reportatges a les aigües del Mediterrani. Posteriorment amb el documental “Rèquiem per la tonyina vermella” del programa Thalassa farem un recorregut per un seguit de països de la Mediterrània per veure en quin moment es troba la pesca de la tonyina vermella, anomenada per molts l'or vermell pel volum de negoci que genera a tot el planeta. La sessió finalitzarà amb un debat sobre els temes tractats durant la jornada.

Publicat per: Keko Serrano
[«] enrere
» Guia d'espècies


GUIA D'ESPÈCIES
Des d'ara pots consultar el que has vist a les teves immersions a la nostra guia d'espècies
» CIB a Instagram


SEGUEIX-NOS A INSTAGRAM

 

Informació, fotografies de les nostres activitats... i molt més al Facebook o Instagram

RSS Noticies CIB